Nevotex

En revolutionerande lösning som stärker företagets position som en ledande aktör
Kund:  Nevotex
Produkttyp:  E-handelslösning utvecklad på Dynamicwebs plattform
Utfört:  2018

Utmaning

Nevotex är en ledande materialgrossist för den mjuka möbelindustrin: Stoppare, arkitekter och inredningsarkitekter med 4 700 produkter i 765 produktgrupper som hanteras i 4 länder. 

Nevotex stod tidigare inför utmaningen att hantera och skapa en digital lösning som kan sälja sitt komplexa produktsortiment i många olika enheter. Förutom beräkningar och summering av rabatter baserat på siffror hanterar de också enheter som kvadratmeter, löpande meter och kubikmeter. 
 
Lösningen som är integrerad med Microsoft NAV inkluderar avancerade beräkningsmallar som samlar fraktpriser från DHL och som baseras på vikt och volym. För att hantera datahantering i realtid med höga prestandakrav utvecklade vi en separat integrationsmodul som är integrerad med NAV. 
FactsImage
FactsImage

Lösning

Nevotex B2B-lösning är idag en modern lösning med Dynamicweb. Lösningen följer företagets kraftfulla expansion med utökat sortiment, fler kunder och användare på större marknader som möjliggör etablering i ytterligare nya länder i framtiden. Detta gör att Nevotex kan fokusera på sin kärnverksamhet och tillhandahålla digitalt stöd till internationella återförsäljare. 
Genom realtidsintegration kan kunder logga in och få tillgång till all sin orderhistorik, priser och annat aktuellt innehåll. Med dessa funktioner kombinerat är det mycket lättare att göra beställningar via e-handelslösningen, antingen genom att lägga till en helt ny beställning eller genom att använda ombeställningsfunktionen för att spara tid. 
 
Den nya webblösningen som utvecklats på Dynamicwebs plattform ser till att Nevotex fokus som distributör, försäljnings- och marknadsföringsorganisation kan övervaka sin marknad och behålla sin ledande position på marknaden. Intern personal men även externa kunder nu har ökat tillgänglighet genom den responsiva lösningen. 

Vår webblösning lyckades anpassa sig till 2018s förväntningar av en digital lösning där vi har tusentals interna och externa användare. Våra nyckelordstriggers som vi har haft som unika uspar i denna process har varit; Asiktslyft, skalbarhet, produktionspresentation, lyhördhet och enklaadministrationsgränssnitt. Vi har ett strort behov av att tillhandahålla vara 7800 användare, uppdelade på fyra marknader i olika länder, så mycket flexibilitet som möjligt genom digital användarsupport.

Våra kunder måste på ett enkelt sätt kunna välja leveransaddress för sina beställningar och hantera deras användarprofil på ett rationellt sätt. Vi har nu skpat den absoluta bästa lösningen för vår orgaisation, vilket ger oss en stor konkurrensfördel framför andra.

- Mona Manley, försäljningschef, Nevotex AB