Normark kundcase

Stärk banden till kunderna genom att förenkla för säljkåren
Kund:  Normark
Produkttyp:  E-handelslösning specialanpassad för B2B - och utvecklad för Normarks befintliga affärssystem och integrationsmodul NAV
Utfört:  2014

Utmaning

Normark är en ledande distributör av sportfiske, jakt och utelivsprodukter. Företaget distribuerar några av världens mest kända varumärken till återförsäljare över hela landet. En viktig del av arbetet för säljkåren är att bearbeta återförsäljare inför säsongen för att fylla butikerna med produkter. För att förbättra och förenkla för återförsäljarna och ge dem möjlighet att lägga sin order när det passar dem, uppstod behovet av en B2B lösning med e-handel. Normark valde att arbeta med Mindflower som leverantör av en helhetslösning.

FactsImage
FactsImage

Lösning

Vi på Mindflower har inte bara utfört den tekniska leveransen av e-handelsplattformen utan har arbetat som en affärsstrategisk rådgivare för att maximera affärsnyttan av Normarks e-handel. Detta gör vi genom att ge en helhetssyn utifrån ett kund-, drift- och e-handelsperspektiv och agerar därmed som en långsiktig proaktiv teknisk leverantör och affärsstrategisk rådgivare.

Genom att bygga en e-handelslösning som är specialanpassad för B2B - och utveckla en egen integrationsmodul till Normarks befintliga affärssystem NAV har vi skapat en långsiktig och flexibel lösning som är väl anpassad till framtida krav på funktionalitet, målgruppsanpassning och  olika kundtyper.

Våra kunder har behov av att kunna komplettera sina grundordrar i säsong med kort varsel och inte alltid under vanliga kontorstider. De behöver också se om produkten finns tillgänglig för omgående leverans. Mindflower har hjälpt oss att löa detta genom en toppmodern B2B webshop. Webshopen är mer än att bara sälja varor; den spar även kunderna, och oss, telefonsamtal om borttappade fakuror eller försenade leveranser eftersom allt detta finns sökbart på webben.

- Matts Baum, VD Normarks Scandinavia AB