
Skanska Rental

Produkttyp: B2B-lösning på Dynamicweb integrerat med Microsofts affärssystem: System Dynamics NAV 2017, Oracle Fusion och IBX
Utfört: Pågående
Till alla våra kundcase
Utmaning
Skanska Rental hyr främst ut maskiner, stugor, kranar, hissar och tillbehör som används på en byggarbetsplats. Varje byggprojekt varierar i tid och omfattning, med både komplexa och individuella prislistor. Skanska Rentals verksamhet baseras på att betala för hyrda produkter, där kunden ofta har en pågående hyresperiod. Av denna anledning är pris- och rabattstrukturen extremt komplicerad och kräver att systemet gör automatiska beräkningar under den pågående körningen av hyresperioden. Kravet på integration med många olika system gör lösningen väldigt komplex.

Lösning
I vår nya digitala lösning, hanteras nu beställningar för Skanskas egna byggprojekt liksomför alla våra externa kunder. Lösningen stödjer vår försäljningsprocess och används både i en digital produktkatalog, kundportal och integrerar mycket av processen krings Skanskas uthyrningsverksamhet. På det sätt vi använder B2B lösningen idag, skapar vi ett mer effektivt sätt att arbeta som vi inte kan vara utan och det är en extremt viktig del av vår digitala satsning i en annars väldigt konservativ industri.